5 enkle steg for å få kontroll over arbeidet med GTD

Samle
Samle
01

Samle

Samle alt som har din oppmerksomhet

Samle alt som har din oppmerksomhet

Bruk en innboks, notisblokk eller en smarttelefon til å samle 100% av hva som har din oppmerksomhet. Lite, stort, personlig eller jobbrelatert - alle dine oppgaver, prosjekter og ting du potensielt må gjøre noe med.
Hodet er et flott sted å få idéer – ikke til å oppbevare dem!
Behandle
Behandle
02

Behandle

Behandle - fatt beslutninger

Behandle - fatt beslutninger

Ta alt du har samlet og spør; skal jeg gjøre noe med dette? Om svaret er nei; kast eller arkivér som referanse. Om svaret er ja; beslutt hva den Neste handlingen er. Tar det mindre enn 2 minutter å gjøre den - gjør den nå. Tar det lenger enn 2 minutter; vurder om du skal delegere eller før den inn på din liste over Neste handlinger for å gjøre ved en senere anledning.
Organisere
Organisere
03

Organisere

Organiser ting der de hører hjemme

Organiser ting der de hører hjemme

Legg påminnelser om de Neste handlingene på de riktige listene. Eks: lag lister for de sammenhenger du er i; Telefon, Kontoret, Hjemme osv. Bruk kalenderen smart for Neste handlinger du må gjøre på en bestemt dag eller tid.
Revidere
Revidere
04

Revidere

Revider alle dine forpliktelser

Revider alle dine forpliktelser

Se over ditt system så ofte du trenger for å beholde oversikten og kontrollen over dine forpliktelser. Gjennomfør en Ukentlig revisjon for å se over absolutt alt du har tatt på deg for å komme ajour og ovenpå med alt slik at du ikke trenger å bruke hodet som system lenger.
Utføre
Utføre
05

Utføre

Utføre; velg hva skal du gjøre

Utføre; velg hva skal du gjøre

Bruk ditt GTD system for å fatte gode beslutninger om hva du skal gjøre til enhver tid.

Beslutninger du kan stole på er de rette.

Vårt nettsted bruker informasjonskapsler/cookies. Les mer om hvordan disse benyttes