Teknisk support
Generelt:
For å delta på et online-event så er det lurt å tenke på følgende i litt tid før eventet:
- Vi anbefaler bruk av PC eller Mac for å delta. Flere av tjenestene vi bruke har apper til Android, iPad og iPhone, men vi anbefaler deg ikke å bruke disse.
- Restart din PC / Mac rett før kurset starter, slik at datamaskinen din har mest mulig tilgjengelig minne.
- Sørg for at du har en rask internettilkobling.
- Kablet tilkobling til internett er mye raskere enn WiFi – så det er derfor å foretrekke.
- Hvis du må bruke WiFi, anbefaler vi at du tester hastigheten før kursstart.
- Som et minimum anbefaler vi 5Mbps opplasting / nedlasting og at PING ikke er over 5ms.
- Sitt så nærme WiFi-ruteren som mulig, slik at så lite som mulig blokkerer signalene mellom deg og ruteren.
- Skru av alle programmer som synkroniserer automatisk på din PC / Mac; DropBox, iCloud, G-Disk, OneDrive etc
- Om du deler nettverket med andre, f.eks. hjemme, sørg for at de også gjør det samme.
- Vi anbefaler varmt at du bruker hodetelefoner / øreplugger. Det gir best lyd for deg, og reduserer risikoen for ekko når de andre deltakerne snakker.
- Test linken du har fått på epost. Linken går til en nettside eller rett inn i PC/Mac appen om du allerede har installert denne.
- Se denne videoen om du deltar via Zoom.
✔️ Nå er du klar til å delta!
Får du problemer så sjekk supportartiklene.
To participate in an online GTD Seminar, it is a good idea to think about the following some time before the event:
- We recommend using a PC or Mac to participate. Several of the services we use have apps for Android, iPad and iPhone, but we do not recommend you use these.
- Restart your PC / Mac before you begin so that your computer has as much available memory as possible.
- Make sure you have a fast internet connection.
- Wired internet is much faster than WiFi – so it is preferable.
- If you are going to use Wifi, please test the connection before you start.
- We recommend that you have a minimum of 5Mbps upload / download with PING of a maximum of 5ms.
- Move closer to the WiFi point and make sure you have as much free visibility as possible.
- Turn off all sync services you have on your PC / Mac; DropBox, iCloud, G-Disk, OneDrive etc
- Do you share networks with others, e.g. at home, so make sure the others do the same.
- Please use headphones / earbuds if possible. It provides you with the best audio experience, and reduces the risk of echo noises for other participants.
- Test the link you received by email. The link will take you to a website or directly into the PC / Mac app if you have already installed it. If you haven’t received an email please contact HR in Norsk Hydro.
Om du deltar på et virtuelt/online seminar så skal du enten bruke Adobe Connect eller Microsoft Teams. Under finner du informasjon om Adobe Connect. Se også punktene øverst på siden.
- Vi anbefaler at du deltar via PC eller Mac. Adobe Connect har også en mobilapp for Android, iPad og iPhone, men vi anbefaler ikke at du bruker en av disse.
- Adobe Connect har laget en skrivebords-app for PC og Mac. Det er også mulig å følge kurset via nettleseren, men dersom du opplever problemer med lyd og/eller bilde, kan det å bytte til appen løse problemene.
- Test linken du har fått på epost. Linken går til en nettside, hvor du vil få valget om å delta på kurset via nettleseren eller via Adobe Connect-appen. Om du ikke har fått en slik epost, vennligst kontakt oss.
- Logg av VPN om du bruker det, slik at du får en direkte tilkobling.
